Dzisiejsza data: 15-10-2018r.

Informacja o ochronie danych osobowych w InterQ "Usługi Internetowe" s.c.

W związku z obowiązywaniem od dnia 25 maja 2018 r. Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) („RODO”), oraz w związku obowiązkiem informacyjnym (wynikającym z art. 13 RODO) poniżej wskazujemy w zwięzłej formie podstawowe informacje w jaki sposób przetwarzamy Państwa dane osobowe oraz jakie prawa wynikające z RODO przysługują w związku z przetwarzaniem Państwa danych osobowych w firmie InterQ "Usługi Internetowe" s.c. w Sanoku.

  1. Administratorem Państwa danych osobowych jest InterQ "Usługi Internetowe" s.c. w Sanoku, dalej: Operator lub Administrator.  Dane kontaktowe Administratora: InterQ "Usługi Internetowe" s.c., ul. Cerkiewna 8, 38-500 Sanok, tel. 13 440 30 00, e-mail: firma@interq.pl REGON 370505590, NIP 6871713841
  2. Dane osobowe są to wszelkie informacje dotyczące zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osoby fizycznej.
  3. Mają Państwo możliwość kontaktu z inspektorem ochrony danych osobowych.
  4. Dane Osobowe przetwarzamy w związku z relacjami biznesowymi i kontaktem, a to następujących celach:
    1. nawiązania współpracy;
    2. zawarcia i wykonywania umowy, w szczególności umowy abonenckiej z Operatorem;
    3. rozliczenia umów;
    4. udzielenia odpowiedzi na wszelkie skierowane zapytania lub wnioski oraz prowadzenie dalszej korespondencji / kontaktu w tym zakresie;
    5. marketingu i kontaktu się w sprawie innych informacji handlowych,
    6. obrony przed potencjalnymi roszczeniami, a także w celu ew. kierowania roszczeń i windykacji należności;
    7. profilowania danych, 
    8. wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Operatorze.
  5. Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest:
    1. Państwa zgoda, przy czym dotyczy to czynności realizowanych z wykorzystaniem Państwa numeru telefonu kontaktowego lub/i adresu e-mail: 
      • poprzedzających zawarcie umowy z Operatorem, 
      • podejmowanych w celu wykonania umowy lub dochodzenia roszczeń z tytułu świadczonych usług, 
      • polegających na marketingu bezpośrednim Operatora i jego usług, a ponadto stosowania faktur elektronicznych oraz dostarczania drogą elektroniczną informacji i zawiadomień wymaganych przepisami prawa
    2. zawarcie, wykonanie umowy z Operatorem, 
    3. prawnie uzasadniony interes Administratora w szczególności: marketingu produktów i usług Operatora lub strony trzeciej, kontaktu, w tym prowadzenia korespondencji oraz obrony przed potencjalnymi roszczeniami, dochodzenie roszczeń, oceny wiarygodności płatniczej, profilowania, celem jak najlepszego dostosowania oferty usług Operatora, wykrywania nadużyć i zapobiegania im;
    4. realizacja obowiązków prawnych nałożonych na Administratora w szczególności zapewniania bezpieczeństwa i integralności sieci i usług, rozpatrywania reklamacji oraz wystawiania i przechowywania faktur;
  6. Podanie Danych jest dobrowolne, jednak może okazać się niezbędne do zawarcia lub wykonania umowy lub do udzielenia odpowiedzi na skierowane zapytanie albo w celu prowadzenia korespondencji.
  7. Wszystkie dane osobowe w InterQ "Usługi Internetowe" s.c. w Sanoku są przetwarzane z poszanowaniem zasad przetwarzania przewidzianych przez przepisy prawa tj.:
    1. w każdym wypadku występuje przynajmniej jedna z przewidzianych przepisami prawa podstaw dla przetwarzania danych,
    2. dane są przetwarzane są rzetelnie i w sposób przejrzysty,
    3. dane osobowe zbierane są w konkretnych, wyraźnych i prawnie uzasadnionych celach i nieprzetwarzane dalej w sposób niezgodny z tymi celami,
    4. dane osobowe są przetwarzane jedynie w takim zakresie, jaki jest niezbędny dla osiągnięcia celu przetwarzania danych,
    5. dane osobowe są prawidłowe i w razie potrzeby uaktualniane.
  8. Okres przechowywania danych jest ograniczony do okresu ich przydatności do celów, do których zostały zebrane, w szczególności :
    • przed zawarciem umowy, w okresie jej obowiązywania, a po jej zakończeniu w okresie dochodzenia roszczeń, 
    • przez czas niezbędny dla wykonania obowiązków prawnych ciążących na Operatorze lub realizacji prawnie uzasadnionych interesów Operatora, 
    • do czasu wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, 
    • do czasu wycofania zgody lub realizacji celu, w jakim tej zgody udzielono, w zależności od tego co nastąpi wcześniej a po tym okresie są one zanonimizowane bądź usuwane,
    • dane są zabezpieczone przed naruszeniami zasad ich ochrony.
  9. Obszar, w  którym przetwarzane są dane osobowe w InterQ "Usługi Internetowe" s.c. w Sanoku obejmuje pomieszczenie biurowe InterQ "Usługi Internetowe" s.c. zlokalizowane w Sanoku przy ul. Cerkiewna 8. Dodatkowo obszar, w którym przetwarzane są dane osobowe, stanowią wszystkie komputery przenośne oraz inne nośniki danych znajdujące się poza obszarem wskazanym powyżej.
  10. Administrator zapewnia zastosowanie środków technicznych i organizacyjnych niezbędnych dla zapewnienia poufności, integralności, rozliczalności i ciągłości przetwarzanych danych.
  11. Zastosowane środki ochrony (techniczne i organizacyjne) powinny być adekwatne do stwierdzonego poziomu ryzyka dla poszczególnych systemów, rodzajów zbiorów i kategorii danych, środki obejmują:
    1. Ograniczenie dostępu do pomieszczeń, w których przetwarzane są dane osobowe, jedynie do osób odpowiednio upoważnionych. Inne osoby mogą przebywać w pomieszczeniach wykorzystywanych do przetwarzania danych jedynie w towarzystwie osoby upoważnionej.
    2. Zamykanie pomieszczeń tworzących obszar przetwarzania danych osobowych określony w pkt 8 powyżej na czas nieobecności pracowników, w sposób uniemożliwiający dostęp do nich osób trzecich.
    3. Wykorzystanie zamykanych szafek i sejfów do zabezpieczenia dokumentów.
    4. Wykorzystanie niszczarki do skutecznego usuwania dokumentów zawierających dane osobowe.
    5. Ochronę sieci lokalnej przed działaniami inicjowanymi z zewnątrz przy użyciu sieci firewall.
    6. wykonywanie kopii awaryjnych danych
    7. Ochronę sprzętu komputerowego wykorzystywanego u administratora przed złośliwym oprogramowaniem.
    8. Zabezpieczenie dostępu do urządzeń przy pomocy haseł dostępu.
    9. Wykorzystanie szyfrowania danych przy ich transmisji.
  12. W związku z przetwarzaniem danych osobowych, Pani/Pana dane osobowe mogą być udostępniane następującym odbiorcom:
    1. biura informacji gospodarczej,
    2. inne podmioty oraz instytucje upoważnione do odbioru Państwa danych osobowych na podstawie obowiązujących przepisów prawa,
    3. podmioty świadczące na rzecz InterQ "Usługi Internetowe" s.c. w Sanoku usługi w celu wsparcia i ułatwienia prowadzonej działalności gospodarczej, audytorzy, doradcy, ubezpieczyciele, kancelarie prawne, kancelarie doradztwa podatkowego, biura rachunkowe, podmioty zajmujące się windykacja należności, partnerzy handlowi, banki, instytucje płatnicze, operatorzy pocztowi, przewoźnicy i kurierzy, podmioty świadczące usługi druku faktur i korespondencji masowej  dla Operatora, podmioty świadczące usługi archiwizacji, badania opinii publicznej dla Operatora, agencje reklamowe, monterzy i partnerzy świadczący usługi techniczne dla Operatora przy czym wyłącznie na podstawie umów o powierzenie przetwarzania danych osobowych zgodnie z wymogami wskazanymi dla takich umów w art. 28 RODO.
    4. Przed powierzeniem przetwarzania danych osobowych administrator w miarę możliwości uzyskuje informacje o dotychczasowych praktykach procesora dotyczących zabezpieczenia danych osobowych.
  13. Administrator nie będzie przekazywał danych osobowych do państwa trzeciego, poza sytuacjami w których następuje to na wniosek osoby, której dane dotyczą.
  14. W związku z przetwarzaniem Państwa danych osobowych przez InterQ "Usługi Internetowe" s.c. w Sanoku przysługuje Państwu:
    1. prawo dostępu do treści danych, zgodnie z art. 15 RODO,
    2. prawo do sprostowania danych, zgodnie z art. 16 RODO,
    3. prawo do usunięcia danych – w trybie przewidzianym art. 17 RODO,
    4. prawo do ograniczenia przetwarzania danych – w trybie przewidzianym art. 18 RODO,
    5. prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, zgodnie z art. 21 RODO,
    6. prawo do przenoszenia danych na podstawie art. 20 RODO,
  15. Informujemy, że w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych, przysługuje Państwu prawo do cofnięcia takiej zgody w dowolnym momencie, jednakże nie ma to wpływu na zgodność z prawem przetwarzania Państwa danych osobowych, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. (dotyczy przypadków w których przetwarzanie Państwa danych osobowych odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO).
  16. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez InterQ "Usługi Internetowe" s.c. w Sanoku Państwa danych osobowych narusza przepisy RODO, przysługuje Państwu prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w Warszawie.
  17. Wskazujemy, że w zakresie, w jakim przetwarzanie Państwa danych osobowych następuje w celu zawarcia i wykonania umowy zawartej z InterQ "Usługi Internetowe" s.c. w Sanoku, podanie przez Państwa danych osobowych jest warunkiem zawarcia tej umowy. Podanie tych danych ma charakter dobrowolny. Jednakże konsekwencją niepodania tych danych będzie brak możliwości zawarcia i wykonania umowy z InterQ "Usługi Internetowe" s.c. w Sanoku.